دناتس شکلاتی

موادلازم:

 12 قاشق  چایخوری کره

4 اونس شکلات شیرین نشده (114 گرم)

یک چهارم فنجان پودر کاکائو

 سه چهارم فنجان شیرین کننده ی Swerveیا سایر شیرین کننده های erythritol

نصف قاشق چایخوری عصاره ی وانیل

 5 عدد تخم مرغ بزرگ

 مواد لازم برای تهیه ی  شکلات روی دناتس

2 قاشق چایخوری کره

 3.5اونس شکلات  تخته ای تلخ  با درصد  کاکائوی زیاد (100 گرم)

روش تهیه:

·        آون  را از قبل دردمای 325 درجه ی (160 درجه ی  سلسیوس) گرم کنید، سپس یک ظرف نچسب 20×20سانت را با مقداری روغن چرب کرده و کنار بگذارید.

·         کره را آب کرده با شکلات و پودر کاکائو دریک تابه ی متوسط مخلوط کنید تا یکدست شود سپس erythritolوعصاره ی وانیل را به آن اضافه کنید و اجازه دهید 5 دقیقه بماند تا سرد شود.

·         در این مرحله هر بار یک عدد تخم مرغ را به مخلوط فوق اضافه  کنید و بخوبی هم بزنید تا  کاملاً مخلوط شود سپس این مایع را در 12 عدد قالب دوناتس بریزید و یا این مخلوط را یکجا درون ظرف بریزید تا مانند  کیک  شکلاتی  پخته شود. اگر بصورت  دوناتس آنها را در آوردید اجازه دهید 8 تا 11 دقیقه  بپزد و  چنانچه می خواهید بصورت یک تکه باشد بمدت  15 تا 18 دقیقه آنرا درآون  قرار دهید تا بپزد، مواظب باشید زیاد خشک نشود سپس آنرا از فر در آورده و ده دقیقه اجازه دهید  تا در قالب سرد شود.

سپس با چاقو لبه های کیک را جدا کرده و آنرا از قالب  درآورده  و بر روی  سینی  مشبک  فلزی قرار دهید تا کاملا سرد  شود. اگر بصورت  دوناتس آنها را تهیه کردید  دوناتس ها را از قالب جدا کنید واجازه دهید کاملاً سرد شوند.

برای تهیه ی رویه ی دوناتس،  کره را همراه با شکلات در یک ظرف ریخته و بروی حرارت بسیار کم یا بروش  بن ماری حل کنید،  سپس بروی  دوناتس ها یا کیک بریزید.

اطلاعات تغذیه ای:

 سروینگ: 12 واحد

درهر واحد سروینگ: کالری :200، کربوهیدرات: 7.2گرم، چربی اشباع: 12 گرم، پروتئین:2 گرم، فیبر تغذیه ای: 3.3گرم

منبع: www.diabeticconnect.com